Data i godzina rozpoczęcia licytacji: 2025-12-08 godz 12:00

Ogłoszenie o aukcji

Organizator aukcji:

Jastrzębska Spółka Węglowa S.A.

Prowadzący postępowanie:

Zakład Wsparcia Produkcji JSW S.A.

ul. Towarowa 1

44-330 Jastrzębie-Zdrój

Operator aukcji:

JSW IT SYSTEMS Spółka z o.o.

ul. Armii Krajowej 56

44-330 Jastrzębie-Zdrój

NIP: 633-19-81-130 www.jswits.pl

Pomoc techniczna dla uczestników aukcji:

(+48) 71 787 35 34 [email protected]

Aukcja Nr 092/R/25

(numer aukcji wg operatora 10889 )

(tryb postępowania – Aukcja elektroniczna)

Nazwa aukcji: 092/R/25 - Wykonanie usługi odbioru, segregacji i zagospodarowania odpadów o kodzie 17 09 04 dla JSW S.A. KWK Knurów-Szczygłowice w okresie 12 m-cy

1. Języki
Język polski
2. Opis

Podczas licytacji elektronicznej japońskiej zniżkowej wyświetlane są automatycznie następujące po sobie malejące poziomy cenowe. Złożenie oferty przez Wykonawcę oznacza akceptację danego poziomu cenowego, widocznego podczas licytacji. Wykonawca posiada określoną ilość czasu na każdorazowe podjęcie decyzji o akceptacji danego poziomu cenowego. Brak akceptacji pierwszego lub kolejnych postąpień w wyznaczonym czasie, powoduje wykluczenie Wykonawcy z dalszego udziału w licytacji.

O wyborze oferty i podjętej decyzji Wykonawca zostanie poinformowany po zatwierdzeniu wyników postępowania.

Ceny podczas licytacji należy podawać za jednostkę miary w PLN bez VAT (NETTO).

Prosimy o zalogowanie się do aukcji z odpowiednim wyprzedzeniem uwzględniając ewentualne problemy sprzętowe oraz techniczne (np. problemy z logowaniem). UWAGA!!! Czas trwania sesji na platformie Operatora aukcji wynosi 5 minut. Zalogowanie się na więcej niż 5 minut przed rozpoczęciem aukcji bez wykonywania jakichkolwiek akcji (stan bezczynności) wymaga odświeżenia strony i ponownego zalogowania się.

3. Informacje dodatkowe

Aukcja elektroniczna prowadzona jest na podstawie „Regulaminu określającego sposób przygotowania i prowadzenia w Jastrzębskiej Spółce Węglowej S.A. postępowań przetargowych nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych” – Załącznik do Uchwały Zarządu JSW S.A. nr 309/XI/2025 z dnia 23.07.2025 r. dalej: Regulamin.

Uwaga !

Na jeden dzień przed terminem licytacji elektronicznej do godz. 13:00 Wykonawca powinien uzyskać informację o dopuszczeniu do licytacji lub o ewentualnym przesunięciu terminu licytacji.


Informację w tym zakresie można uzyskać pod numerem telefonu +48 32 756 4087.


Ogłoszenie o aukcji elektronicznej oraz wszelkie informacje i dokumenty publikowane są na platformie zakupowej dostępnej na stronie internetowej o adresie: https://zakupy.jsw.pl/rejestracja/aktualneaukcje.html oraz na stronie Zamawiającego pod poniższym linkiem: https://www.jsw.pl/dla-kontrahentow/przetargi/


Wnioski o wyjaśnienie treści ogłoszenia należy przesyłać na skrzynkę mailową o adresie: [email protected]


Łączna objętość plików, które Wykonawcy przesyłają każdorazowo do zamawiającego pocztą elektroniczną na skrzynkę mailową o adresie: [email protected] (załączają do wiadomości mailowej) nie może przekroczyć 50 MB. Jeśli objętość przesyłanych plików wyniesie 50 MB, pozostałe pliki Wykonawca zobowiązany jest przesłać w następnej wiadomości mailowej.


Postanowienia wzoru umowy/IPU znajdują zastosowanie w zakresie, w jakim nie są modyfikowane lub uchylane przez postanowienia Ogłoszenia o aukcji oraz Specyfikacji technicznej w niniejszym postępowaniu.

4. Waluta
PLN
5. Załączniki
1. załącznik nr 1 - Formularz ofertowy.pdf
2. załącznik nr 1 do Specyfikacji Technicznej.pdf
3. załącznik nr 2 - Specyfikacja techniczna.pdf
4. załącznik nr 2 do Specyfikacji Technicznej.pdf
5. załącznik nr 3 - Istotne Postanowienia Umowy.pdf
6. załącznik nr 4 - Oświadczenie blokada - wadium.pdf
7. załącznik nr 5 - Wykaz.pdf
8. załącznik nr 6 - Wizja.pdf
9. załącznik nr 7 - Informacja - RODO.pdf
10. załącznik nr 8 - Oświadczenie dotyczące statusu dużego przedsiębiorcy.pdf
6. Lista produktów
Lp. Nazwa zadania Ilość Jednostka miary Uwagi
1. Wykonanie usługi odbioru, segregacji i zagospodarowania odpadów o kodzie 17 09 04 dla JSW S.A. KWK „Knurów-Szczygłowice” w okresie 12 m-cy. 1 pakiet Czytaj
7. Kryteria oceny
Lp. Nazwa kryterium
1. Cena
8. Reguły
Licytacja otwarta
Aukcja japońska
Aukcja zniżkowa
Cena dotyczy całego kontraktu
Czas na decyzję: 60 sekund
9. Terminy
Termin rozpoczęcia licytacji: 2025-12-08 12:00
Termin składania ofert: 2025-12-03 23:59
10. Widok
Oferent nie widzi nazw pozostałych oferentów
11. Informacje o ofertach

1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych.

3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

4. Zamawiający dopuszcza możliwości powierzenia części przedmiotu zamówienia w zakresie transportu odpadów podwykonawcom.

5. Oferta musi zawierać propozycję ceny według formuły określonej przez prowadzącego postępowanie w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1.

6. Kryterium oceny – 100 % cena. 

7. Jeżeli przedmiotem licytacji jest pakiet nie jest dopuszczalne złożenie oferty częściowej. Po przeprowadzeniu licytacji Wykonawcy zostaną wezwani do rozpisania pakietu na poszczególne pozycje, suma wartości pozycji nie może przekraczać kwoty wskazanej w toku licytacji.

12. Kontakt w sprawach formalnych

Dział Zamówień Niepublicznych Usługi, Anna Wojtków nr tel.: 32 756 4087; e-mail:[email protected]

13. Kontakt w sprawach przedmiotu zamówienia

Osoba kontaktowa w sprawach technicznych – KWK Knurów-Szczygłowice: Adam Borowski nr tel.: 32 718 5009, Falfasiński Andrzej nr tel.: 32 717 6351;

14. Warunki płatności

1. Zapłata ceny nastąpi w terminie do 60 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. Zapłata wynagrodzenia następuje w dniu obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

2. Rozliczenia między Wykonawcą, a Zamawiającym będą dokonywane w złotych polskich.

3. Fakturę za realizację przedmiotu umowy należy wystawić na adres:

Jastrzębska Spółka Węglowa S.A. KWK „Knurów-Szczygłowice”

ul. Dworcowa 1, 44-190 Knurów

4. Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe za każdy miesiąc realizacji umowy - odbiory dokonywane będą za okres od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca.

5. Z każdego odbioru usług zostanie sporządzony protokół, który musi być podpisany przez służby nadzoru ze strony Zamawiającego oraz przedstawiciela Wykonawcy.

6. Nadzór Zamawiającego ma prawo odmówienia podpisania protokołu, jeżeli stwierdzi iż usługa została wykonana niezgodnie z dokumentacją techniczną i warunkami umowy.

7. Każdorazowo podstawą wystawienia faktury będzie protokół odbioru.

15. Termin dostawy/wykonania

1) Termin realizacji zamówienia: Usługa realizowana będzie do momentu wyczerpania limitu finansowego umowy, jednakże nie dłużej niż 12 miesięcy od daty zawarcia umowy
2) Miejsce wykonania zamówienia:
- KWK „Knurów – Szczygłowice” Ruch Knurów i Ruch Szczygłowice
3) Sposób wykonania zamówienia:
- zgodnie ze Specyfikacja techniczną - załącznik nr 2


16. Sposób dostawy/wykonania

1. Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia: Ruch Knurów i Ruch Szczygłowice

2. Sposób wykonania zamówienia: zgodnie ze Specyfikacją techniczną stanowiącą załącznik nr 2 do ogłoszenia o aukcji.

17. Warunki udziału

I. Wykonawca, który zamierza wziąć udział w Aukcji elektronicznej musi posiadać profil (konto) na platformie zakupowej o adresie: https://zakupy.jsw.pl oraz zgłosić udział w aukcji najpóźniej do godz. 23:59 w dniu, w którym upływa termin składania ofert.

Wykonawca nieposiadający profilu (konta) zobowiązany jest dokonać rejestracji na platformie pod adresem internetowym:  https://zakupy.jsw.pl/rejestracja/rejestracja.html

Rejestracja oraz udział w aukcji są bezpłatne.

II. Wniesienie wadium zgodnie z wyznaczonym terminem składania ofert.

Wysokość wadium: 20 000,00 PLN

Termin w jakim wadium zabezpiecza obowiązki Wykonawcy wynikające z udziału w niniejszym postępowaniu wynosi: 03.12.2025 r. do 02.03.2026 r.

Wadium należy wnieść w jednej lub kilku z następujących form:

1. Pieniądzu w formie przelewu na rachunek bankowy (nie może być wpłacone przekazem pocztowym): Jastrzębska Spółka Węglowa S.A. Zakład Wsparcia Produkcji ul. Towarowa 1, 44-330 Jastrzębie-Zdrój, PKO BP S.A. nr konta 49 1020 2498 0000 8702 0443 8792 z dopiskiem "wadium do aukcji nr 092/R/25".

Wadium uznaje się za skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert na rachunku bankowym Zamawiającego nastąpi uznanie przelewu środków pieniężnych odpowiadających kwotowo oznaczonemu wadium.

2. Gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej.

Wadium uznaje się za skutecznie wniesione (w jednym z poniższych sposobów), jeżeli przed upływem terminu składania ofert:

- w kasie Zakładu Wsparcia Produkcji JSW S.A. zostanie złożony oryginał gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej,

- oryginał gwarancji bankowej sporządzony w postaci elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym gwaranta zostanie przesłany na adres skrzynki mailowej wskazany w punkcie 12.

- oryginał bądź kopia gwarancji ubezpieczeniowej sporządzonej w postaci elektronicznej lub kopia gwarancji ubezpieczeniowej, sporządzonej w postaci papierowej (formie pisemnej lub dokumentowej) zostanie przesłana na adres skrzynki mailowej wskazany w punkcie 12.

W szczególności treść gwarancji powinna zawierać:

a) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłaty wadium na pierwsze żądanie Organizatora aukcji (Beneficjenta)w sytuacjach określonych w § 15 Regulaminu określającego sposób przygotowania i prowadzenia w Jastrzębskiej Spółce Węglowej S.A. postępowań przetargowych nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych” – Załącznik do Uchwały Zarządu JSW S.A. nr 309/XI/2025 z dnia 23.07.2025 r.,

b) wskazanie sumy gwarancyjnej,

c) wskazanie Organizatora aukcji, jako Beneficjenta gwarancji,

d) określenie terminu ważności gwarancji.

W przypadku oferty wspólnej z treści gwarancji powinno wynikać, iż gwarancja zabezpiecza obowiązki wszystkich konsorcjantów jak i dotyczy oferty złożonej przez Konsorcjum firm.

Złożenie lub przesłanie gwarancji, których treść nie będzie spełniać ww. wymogów skutkować będzie odrzuceniem oferty z postępowania zgodnie z § 21 ust. 2 lit. b Regulaminu.

Kasa ZWP JSW S.A. jest czynna w dniach: poniedziałek, wtorek, środę i piątek w godzinach od 08:00 do 09:00 oraz 12:30 do 13:30.

3. Wstrzymaniu przez Zamawiającego zapłaty należności Wykonawcy w wysokości odpowiadającej wartości wadium jest możliwe:

- w kwocie brutto dla faktur, których wartość nie przekracza 15 000,00 zł brutto,

- w kwocie netto dla faktur, których wartość przekracza 15 000,00 zł brutto.

Wadium uznaje się za skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert do Prowadzącego postępowanie wpłynie od Wykonawcy oświadczenie (potwierdzone przez CUW) o przeznaczeniu kwot z należności Wykonawcy na pokrycie wadium w postępowaniu(wzór oświadczenie stanowi załącznik do ogłoszenia).

Blokadzie podlegają w pierwszej kolejności wierzytelności wymagalne, a w przypadku ich braku wierzytelności niewymagalne, z terminem płatności najwcześniej przypadającym. Wskazane należności powinny być istniejące i bezsporne co do zasady, jak i wysokości. W tym celu Wykonawca składa do CUW JSW S.A. (Sekcja Obsługi Zobowiązań) stosowne oświadczenie (w 2 egzemplarzach). CUW JSW S.A. (Sekcja Obsługi Zobowiązań) potwierdza oświadczenie zgodnie z zasadami reprezentacji i dokonuje odpowiednich księgowań (jeden egzemplarz oświadczenia. Wykonawca dołącza do składanej oferty, drugi pozostaje w CUW JSW S.A. – Sekcja Obsługi Zobowiązań).

W przypadku złożenia oświadczenia w postaci elektronicznej Wykonawca wysyła elektroniczną kopię podpisanego oświadczenia na wskazany adres e-mail:                            [email protected]

Osobami zajmującymi się blokadą wierzytelności z ramienia CUW JSW S.A. są: Pani Dorota Siedlaczek nr tel. 32 756 4882, Pani Bożena Temich nr tel. 32 756 4716 oraz Pani Barbara Wolak nr tel. 32 756 4739.

Wraz z ofertą należy przedłożyć egzemplarz oświadczenia potwierdzony przez pracownika CUW.

4. Poręczenia bankowego lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej

Wadium uznaje się za skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert:

- w kasie Zakładu Wsparcia Produkcji JSW S.A. zostanie złożony oryginał poręczenia bankowego lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,

- oryginał poręczenia bankowego lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, sporządzony w postaci elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym gwaranta zostanie przesłany na adres skrzynki mailowej wskazany w punkcie 12.

    W przypadku oferty wspólnej z treści poręczenia powinno wynikać, iż poręczenie zabezpiecza obowiązki wszystkich konsorcjantów jak i dotyczy oferty złożonej przez Konsorcjum firm.


III. Złożenie przez Wykonawcę oferty zawierającej:

1. Wypełniony formularz ofertowy będący załącznikiem nr 1.

2. Potwierdzenie dokonania wpłaty wadium.

3. Wykaz (zgodnie z załącznikiem nr 5 do Ogłoszenia o aukcji) co najmniej dwóch usług wskazujących, że Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed dniem składania ofert (jeżeli okres działalności jest krótszy, to za ten okres) usługi polegającej na transporcie i przetwarzaniu odpadów na łączną kwotę min. 850 000,00 zł netto, (wykaz winien zawierać wartości i przedmioty wykonanych usług oraz daty wykonania i dane podmiotu, na rzecz którego usługa została wykonana).

4. Referencje bądź inne dokumenty wystawione przez upoważnione osoby na rzecz których wskazane w wykazie usługi były wykonane, potwierdzające, że zostały one wykonane należycie.

5. Oświadczenie o przeprowadzeniu wizji lokalnej zgodnie z załącznikiem nr 6 do Ogłoszenia o aukcji.

6.Kopię decyzji (wydaną na podstawie obowiązujących przepisów prawa) zezwalającej na prowadzenie działalności w zakresie odzysku odpadów o kodzie 17 09 04 (decyzja pierwotna i wszystkie decyzje zmieniające). Termin obowiązywania decyzji nie może być krótszy niż 90 dni od dnia składania ofert.

7. Jeżeli decyzja, o której mowa w punkcie 6 powyżej została wydana przed 5 września 2018r., to Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo załączyć:

- decyzję (wydaną na podstawie art. 14 ust. 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw) zmieniającą przedstawioną decyzję

lub

- dokument potwierdzający złożenie wniosku o zmianę posiadanej decyzji, o którym mowa w art. 10 lub 14 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw dla przedstawionej decyzji oraz oświadczenie opisujące etap procedowania zmiany decyzji zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Specyfikacji Technicznej.

8. Jeżeli termin ważności decyzji o której mowa w punkcie 6 powyżej został przedłużony na zasadach określonych w art. 226a ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, to Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo załączyć do oferty dokument potwierdzający złożenie wniosku o wydanie nowej decyzji oraz oświadczenie w zakresie ważności zezwoleń uprawniających do gospodarowania odpadami zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Specyfikacji technicznej.

9.Kopia poświadczona przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem dokumentu potwierdzającego wpis w zakresie transportu odpadów o kodzie 17 09 04 do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

10. W przypadku zlecenia przez Wykonawcę usługi transportu odpadów innemu podmiotowi Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu dokumentu Podwykonawcy potwierdzającego wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach.

11. Wszystkie dokumenty związane z realizacją przedmiotu zamówienia muszą być w języku polskim lub z tłumaczeniem na język polski.

UWAGA! Prowadzący postępowanie (ZWP) zmienił zapisy dotyczące dopuszczalnych form składanych ofert.

IV. Informacje nt. dopuszczalnych form dokumentów:

1. Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej jako jeden integralny plik PDF opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym wykonawcy.

Wykonawca przesyła ofertę na adres skrzynki mailowej wskazanej w punkcie 12 Ogłoszenia o aukcji. W tytule wiadomości e-mail Wykonawca wpisuje „Oferta do aukcji nr 092/R/25 ”

W przypadku złożenia oferty składającej się z kilku odrębnych plików PDF, każdy winien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym wykonawcy.

Brak opatrzenia formularza ofertowego kwalifikowanym podpisem elektronicznym wykonawcy nie podlega uzupełnieniu i skutkuje odrzuceniem oferty.

2. Jeśli Wykonawca działa przez pełnomocnika – pełnomocnictwo winno zostać sporządzone w formie elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

3. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia musi być przedłożone w formie elektronicznej, podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

18. Prawa i obowiązki zamawiającego

1. Zamawiającemu przysługuje prawo odwołania aukcji lub zmiany jej warunków.

2. Zamawiającemu przysługuje prawo do swobodnego wyboru ofert lub unieważnienia Postępowania w całości lub części (w zakresie poszczególnych zadań) bez podania przyczyn na każdym etapie Postępowania.

3. Oferty złożone w toku Aukcji elektronicznej przestają wiązać, gdy Wykonawca złoży kolejną, korzystniejszą ofertę, zawarto umowę albo Aukcję unieważniono.

4. Zawarcie umowy następuje w formie pisemnej.

5. Reklamacje związane z przebiegiem licytacji należy składać na adres e-mail: [email protected] do 4 godz. od momentu zakończenia licytacji.

6. Zamawiający nie jest zobowiązany do zawarcia umowy z wybranym Wykonawcą stosownie do postanowień Regulaminu.

19. Dokumenty wymagane od wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę w aukcji elektronicznej
Zgodnie z załącznikiem nr 2 Specyfikacja techniczna.




















































20. Dokumenty wymagane przy pierwszej i kolejnych dostawach
Zgodnie z załącznikiem nr 2 Specyfikacja techniczna.















21. Wymagane warunki techniczno-użytkowe przedmiotu zamówienia
Zgodnie z załącznikiem nr 2 Specyfikacja techniczna.















22. Dodatkowe warunki i wymagania techniczne
Zgodnie z załącznikiem nr 2 Specyfikacja techniczna.















Pobierz ogłoszenie o aukcji